Συμβουλές για τα εορταστικά γεύματα

Αν για κάποιους το πρόβλημα των εορτών είναι τα γλυκά, για κάποιους άλλους το μαρτύριο είναι τα πολλά συνεχόμενα εορταστικά γεύματα. Όμως και σε αυτή την περίπτωση αν κάποιος ακολουθήσει τη λογική του προγράμματος του, τότε θα μπορέσει να τα βγάλει πέρα. Και επειδή οι γιορτές και οι εκδηλώσεις γίνονται για να βρισκόμαστε μαζί με φίλους και γνωστούς, δεχτείτε τις προσκλήσεις και πηγαίνετε χωρίς φόβο και άγχος στα διάφορα καλέσματα.

Το πρώτο λάθος που κάνουν οι πιο πολλοί στην προσπάθεια τους να προσέξουν το φαγητό τους είναι να μένουν νηστικοί ή σχεδόν νηστικοί όλη την μέρα με το σκεπτικό ότι θα φάνε το βράδυ. Με αυτό τον τρόπο πιστεύουν ότι με το να πεινάσουν όλη την ημέρα θα «ισορροπήσουν» την παραπάνω ποσότητα φαγητού. Η πραγματικότητα όμως είναι τελείως διαφορετική. Γιατί με άδειο το στομάχι όλη μέρα, όχι μόνο θα φάνε μεγαλύτερη ποσότητα φαγητού από αυτή που πρέπει κανονικά αλλά και θα έχουν μια δυσάρεστη αίσθηση στο στομάχι τους την ίδια ή και την επόμενη ακόμα μέρα.

Για να μπορέσει κανείς να φάει με μέτρο σε ένα τραπέζι δεν πρέπει να πάει σε αυτό νηστικός. Είτε είναι το μεσημέρι, είτε είναι το βράδυ πρέπει μέχρι να φτάσει η ώρα του φαγητού να ακολουθήσει τα γεύματα του κανονικά. Αν το φαγητό είναι μεσημεριανή ώρα, κανένα πρόβλημα. Μπορεί αφού φάει το πρωινό του να φάει ακόμα ένα με δύο φρούτα πριν από το κύριο γεύμα φροντίζοντας το τελευταίο να είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά χρονικά στο γεύμα. Με αυτό τον τρόπο πριν κάτσει για φαγητό θα έχει ήδη μια μικρή ποσότητα φαγητού στο στομάχι. Επίσης καλό είναι εκείνη την μέρα να μην καταναλώσει γλυκά σπίτι γιατί έτσι και αλλιώς θα φάει κάποιο γλυκό στη γιορτή. Δύο κουταλιές δεν είναι υπερβολή.

Αν το φαγητό είναι βράδυ ένα ελαφρύ μεσημεριανό είναι η καλύτερη λύση. Εναλλακτικές λύσεις υπάρχουν πολλές. Ένα μικρό γιαούρτι με δημητριακά και με κάποιο φρούτο ή μια μικρή σαλάτα με μισό παξιμάδι και λίγο τυρί ή μια μικρή τοννοσαλάτα ή ακόμα μια σαλάτα με βραστά λαχανικά, μια μικρή πατάτα και λίγο τυρί. Πάντα πριν από το γεύμα ένα με δύο φρούτα ή ένα ποτήρι φυσικό χυμό.

Αν πάλι πριν από το εορταστικό γεύμα κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό μόλις φτάσετε στην γιορτή ζητήστε να σας κεράσουν ένα χυμό και πιείτε και λίγο νερό. Και τα δύο δεν θα σας χορτάσουν αλλά θα μειώσουν δραστικά το συναίσθημα της πείνας και θα δημιουργήσει μια αίσθηση πληρότητας στο στομάχι σας.

Μανώλης Μανωλαράκης
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
www.diatrofi.gr