ΚΡΙ-ΚΡΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΓΑΛΑΚΤΟΣ Α.Β.Ε.Ε.
Οικονομικές Καταστάσεις της 31ης Δεκεμβρίου 2021 47
(Ποσά σε Ευρώ)
στις αρχές (principle-based standard) για τον λογιστικό
χειρισμό όλων των τύπων ασφαλιστικών συμβάσεων, συ-
μπεριλαμβανομένων και των συμβάσεων αντασφάλισης
που κατέχει ένας ασφαλιστικός φορέας. Ένα ενιαίο Πρό-
τυπο βασισμένο στις αρχές θα ενισχύσει τη συγκρισιμό-
τητα της χρηματοοικονομικής αναφοράς μεταξύ οικονομι-
κών οντοτήτων, δικαιοδοσιών και κεφαλαιαγορών. Το
ΔΠΧΑ 17 καθορίζει τις απαιτήσεις που θα πρέπει να εφαρ-
μόζει μία οικονομική οντότητα στη χρηματοοικονομική
πληροφόρηση που σχετίζεται με ασφαλιστικές συμβάσεις
που εκδίδει και συμβάσεις αντασφάλισης που κατέχει. Επι-
πλέον, τον Ιούνιο του 2020, το IASB προέβη στην έκδοση
τροποποιήσεων, οι οποίες όμως δεν επηρεάζουν τις θεμε-
λιώδεις αρχές που εισήχθησαν όταν αρχικά εκδόθηκε το
ΔΠΧΑ 17. Οι τροποποιήσεις έχουν σχεδιαστεί με σκοπό να
μειώσουν τα κόστη μέσω απλούστευσης ορισμένων απαι-
τήσεων του Προτύπου, να οδηγήσουν σε πιο εύκολα επε-
ξηγήσιμη χρηματοοικονομική απόδοση, καθώς και να διευ-
κολύνουν τη μετάβαση αναβάλλοντας την ημερομηνία ε-
φαρμογής του Προτύπου για το 2023, παρέχοντας παράλ-
ληλα πρόσθετη βοήθεια για τη μείωση της προσπάθειας
που απαιτείται κατά την πρώτη εφαρμογή του Προτύπου.
Η Εταιρία θα εξετάσει την επίπτωση όλων των παραπάνω
στις Οικονομικές της Καταστάσεις, αν και δεν αναμένεται
να έχουν καμία. Τα ανωτέρω έχουν υιοθετηθεί από την
Ευρωπαϊκή Ένωση με ημερομηνία έναρξης ισχύος την
01/01/2023.
Τροποποιήσεις στο ΔΛΠ 1 «Παρουσίαση των Οικονομικών
Καταστάσεων» (εφαρμόζεται για ετήσιες περιόδους που
ξεκινούν την ή μετά την 01/01/2023)
Τον Φεβρουάριο του 2021, το IASB προέβη στην έκδοση
τροποποιήσεων περιορισμένου σκοπού που αφορούν στις
γνωστοποιήσεις των λογιστικών πολιτικών. Σκοπός των
τροποποιήσεων είναι να βελτιώσουν τις γνωστοποιήσεις
των λογιστικών πολιτικών ώστε να παρέχουν πιο χρήσιμη
πληροφόρηση στους επενδυτές και σε λοιπούς χρήστες
των Οικονομικών Καταστάσεων. Πιο συγκεκριμένα, με
βάση τις τροποποιήσεις απαιτείται η γνωστοποίηση σημα-
ντικών πληροφοριών σχετικών με τις λογιστικές πολιτικές,
αντί της γνωστοποίησης των σημαντικών λογιστικών πολι-
τικών. Η Εταιρία θα εξετάσει την επίπτωση όλων των πα-
ραπάνω στις Οικονομικές της Καταστάσεις, αν και δεν α-
ναμένεται να έχουν καμία. Τα ανωτέρω έχουν υιοθετηθεί
από την Ευρωπαϊκή Ένωση με ημερομηνία έναρξης ισχύος
την 01/01/2023.
Τροποποιήσεις στο ΔΛΠ 8 «Λογιστικές Πολιτικές, Αλλαγές
στις Λογιστικές Εκτιμήσεις και Λάθη: Ορισμός των Λογιστι-
κών Εκτιμήσεων» (εφαρμόζεται για ετήσιες περιόδους που
ξεκινούν την ή μετά την 01/01/2023)
Τον Φεβρουάριο του 2021, το IASB προέβη στην έκδοση
τροποποιήσεων περιορισμένου σκοπού οι οποίες αποσα-
φηνίζουν τη διαφορά μεταξύ αλλαγής λογιστικής εκτίμη-
σης και αλλαγής λογιστικής πολιτικής. Η διάκριση αυτή εί-
ναι σημαντική, καθώς η αλλαγή λογιστικής εκτίμησης ε-
φαρμόζεται χωρίς αναδρομική ισχύ και μόνο για μελλοντι-
κές συναλλαγές και άλλα μελλοντικά γεγονότα, εν αντιθέ-
σει με την αλλαγή λογιστικής πολιτικής που έχει αναδρο-
μική ισχύ και εφαρμόζεται σε συναλλαγές και άλλα γεγο-
νότα του παρελθόντος. Η Εταιρία θα εξετάσει την επί-
πτωση όλων των παραπάνω στις Οικονομικές της Κατα-
στάσεις, αν και δεν αναμένεται να έχουν καμία. Τα ανω-
τέρω έχουν υιοθετηθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση με η-
μερομηνία έναρξης ισχύος την 01/01/2023.
Τροποποιήσεις στο ΔΛΠ 1 «Ταξινόμηση Υποχρεώσεων ως
Βραχυπρόθεσμες ή Μακροπρόθεσμες» (εφαρμόζεται για ε-
τήσιες περιόδους που ξεκινούν την ή μετά την
01/01/2023)
Τον Ιανουάριο του 2020, το IASB προέβη στην έκδοση
τροποποιήσεων στο ΔΛΠ 1 που επηρεάζουν τις απαιτήσεις
για την παρουσίαση των υποχρεώσεων. Συγκεκριμένα, οι
τροποποιήσεις αποσαφηνίζουν ένα από τα κριτήρια ταξινό-
μησης μιας υποχρέωσης ως μακροπρόθεσμη, την απαί-
τηση για μία οντότητα να έχει το δικαίωμα να αναβάλει τον
διακανονισμό της υποχρέωσης για τουλάχιστον 12 μήνες
μετά την περίοδο αναφοράς. Οι τροποποιήσεις περιλαμβά-
νουν: α) αποσαφήνιση ότι το δικαίωμα μίας οντότητας για
αναβολή του διακανονισμού θα πρέπει να υφίσταται κατά
την ημερομηνία αναφοράς, β) αποσαφήνιση ότι η ταξινό-
μηση της υποχρέωσης δεν επηρεάζεται από τις προθέσεις
ή προσδοκίες της διοίκησης σχετικά με την εξάσκηση του
δικαιώματος αναβολής του διακανονισμού, γ) επεξηγούν
πώς οι συνθήκες δανεισμού επηρεάζουν την ταξινόμηση,
και δ) αποσαφήνιση των απαιτήσεων σχετικά με την ταξι-
νόμηση υποχρεώσεων μίας οντότητας που πρόκειται να ή
ενδεχομένως να διακανονίσει μέσω έκδοσης ιδίων συμμε-
τοχικών τίτλων. Επιπλέον, τον Ιούλιο του 2020, το IASB
προέβη στην έκδοση μίας τροποποίησης για την αναβολή
κατά ένα έτος της ημερομηνίας έναρξης ισχύος της αρχι-
κώς εκδοθείσας τροποποίησης στο ΔΛΠ 1, ως αποτέλεσμα
της εξάπλωσης της πανδημίας του Covid-19. Η Εταιρία θα
εξετάσει την επίπτωση όλων των παραπάνω στις Οικονο-
μικές της Καταστάσεις, αν και δεν αναμένεται να έχουν κα-
μία. Τα ανωτέρω δεν έχουν υιοθετηθεί από την Ευρωπαϊκή
Ένωση.
Τροποποιήσεις στο ΔΛΠ 12 «Φόροι Εισοδήματος: Αναβαλ-
λόμενος Φόρος σχετιζόμενος με Απαιτήσεις και Υποχρεώ-
σεις που προκύπτουν από μία Μεμονωμένη Συναλλαγή»
(εφαρμόζεται για ετήσιες περιόδους που ξεκινούν την ή
μετά την 01/01/2023)
Τον Μάιο του 2021, το IASB προέβη στην έκδοση στοχευ-
μένων τροποποιήσεων στο ΔΛΠ 12 προκειμένου να προσ-
διορίσει πώς οι οικονομικές οντότητες θα πρέπει να χειρί-
ζονται τον αναβαλλόμενο φόρο που προκύπτει από συναλ-
λαγές όπως οι μισθώσεις και οι υποχρεώσεις αποδέσμευ-
σης – συναλλαγές για τις οποίες οι οικονομικές οντότητες
αναγνωρίζουν ταυτόχρονα μία απαίτηση και μία υποχρέ-
ωση. Σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, οι οικονομικές οντό-
τητες απαλλάσσονται από την αναγνώριση αναβαλλόμε-
νου φόρου όταν αναγνωρίζουν απαιτήσεις ή υποχρεώσεις
για πρώτη φορά. Οι τροποποιήσεις αποσαφηνίζουν ότι η
εν λόγω απαλλαγή δεν έχει εφαρμογή και οι οικονομικές
οντότητες απαιτείται να αναγνωρίζουν αναβαλλόμενο
φόρο στις συναλλαγές αυτές. Η Εταιρία θα εξετάσει την
επίπτωση όλων των παραπάνω στις Οικονομικές της Κατα-
στάσεις, αν και δεν αναμένεται να έχουν καμία. Τα ανω-
τέρω δεν έχουν υιοθετηθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση.