ΚΡΙ ΚΡΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΤΑΙΡΙΑΣ 2023
Παρακαλώ κάνετε κλικ επάνω στην εικόνα

(1 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2023 - 31 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2023)
Η Βιομηχανία Γάλακτος ΚΡΙ-ΚΡΙ δραστηριοποιείται στον ευρύτερο κλάδο των γαλακτοκομικών προϊόντων. Κύρια αντικείμενα της αποτελούν η παραγωγή και διάθεση παγωτού, γιαουρτιού και φρέσκου γάλακτος. Η διάθεση των προϊόντων πραγματοποιείται από ευρύ πανελλαδικό δίκτυο πωλήσεων, αποτελούμενο από super markets και μικρά σημεία. Επίσης, πραγματοποιούνται εξαγωγές σε περισσότερες από 40 χώρες του εξωτερικού. Η έδρα της εταιρείας και η κύρια παραγωγική μονάδα της βρίσκεται στις Σέρρες. Επιπλέον, η ΚΡΙ-ΚΡΙ διαθέτει ιδιόκτητο κέντρο διανομής στον Ασπρόπυργο Αττικής, που λειτουργεί ως υποκατάστημα, για την εξυπηρέτηση της αγοράς της νότιας Ελλάδας.
Ι. EΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ
ΚΥΚΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε €216.329 χιλ. στη χρήση 2023, έναντι €171.883 χιλ της χρήσης 2022 (αυξημένος +25,9%).
Οι πωλήσεις παγωτού εμφανίζουν αύξηση σε αξία κατά +13,7% και διαμορφώθηκαν σε €40.723 χιλ. έναντι €35.828 χιλ. στην προηγούμενη χρήση. Αντίστοιχα, η μεταβολή τους σε όγκο ήταν +2,3%.
Οι πωλήσεις γαλακτοκομικών παρουσίασαν αύξηση σε αξία κατά +28,6% και διαμορφώθηκαν σε €173.564 χιλ. έναντι €135.014 χιλ. στην προηγούμενη χρήση. Αντίστοιχα, η μεταβολή τους σε όγκο ήταν +15,3%.
Τέλος, οι εξαγωγές της εταιρείας διαμορφώθηκαν στο 48,9% των συνολικών πωλήσεων προϊόντων παρουσιάζοντας αύξηση +29,9%.
ΚΕΡΔΟΦΟΡΙΑ
Το περιθώριο μικτού κέρδους διαμορφώθηκε σε 33,5% (2022: 18,3%), και συγκεκριμένα α) στο παγωτό σε 46,0% (2022: 37,7%) και β) στα γαλακτοκομικά σε 30,7% (2022: 13,8%).
Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €40.301 χιλ. στη χρήση 2023, έναντι €3.832 χιλ. της χρήσης 2022 (αύξηση
+951,5%), ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε €32.269 χιλ. από €3.175 χιλ. το 2022 (αύξηση +916,4%). Αντίστοιχα τα λειτουργικά κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν σε €45.124 χιλ. έναντι €8.863 χιλ. στην προηγούμενη χρήση (αύξηση +409,1%).
ΔΑΝΕΙΣΜΟΣ
Η διοίκηση επιδιώκει να διατηρεί μικρή έκθεση σε δανειακά κεφάλαια. Κατά την 31/12/2023, το υπόλοιπο των οφειλόμενων δανείων της Εταιρείας ανέρχεται σε €11.904 χιλ., ενώ ο καθαρός δανεισμός είναι μηδενικός.
ΙΙ. ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΗΣ ΤΡΕΧΟΥΣΑΣ ΧΡΗΣΗΣ
ΘΕΣΗ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ
Στον κλάδο του παγωτού, στην εγχώρια αγορά, οι πωλήσεις μας εμφάνισαν υψηλή διψήφια μεταβολή (+20,4%) σε αξία. Το μερίδιο αγοράς των παγωτών ΚΡΙ-ΚΡΙ αυξήθηκε κατά 0,4 ποσοστιαίες μονάδες σε όγκο (12,7%) και μειώθηκε κατά -0,4 ποσοστιαίες μονάδες σε αξία (13,8%) [στοιχεία NIELSEN, Ιάν.-Δεκ. 2023]. Σε μία συγκυρία όπου το πληθωριστικό περιβάλλον ευνοεί την ανάπτυξη των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, η ΚΡΙ-ΚΡΙ αποτέλεσε τη μόνη εταιρεία που κατάφερε να αυξήσει το μερίδιο της σε όγκο, ανάμεσα στα επώνυμα παγωτά.
Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού οι πωλήσεις μας εμφανίζουν ισχυρή ανάπτυξη. Συγκεκριμένα, παρουσιάζουν αύξηση +21,8% σε αξία ξεπερνώντας τα €76εκ. Η τρέχουσα συγκυρία με τις συνθήκες υψηλού πληθωρισμού, έχει οδηγήσει την συνολική αγορά σε περιορισμένη αύξηση του όγκου κατανάλωσης (+3,4%), ενώ η αξία παρουσιάζει διψήφια μεταβολή +10,1% [στοιχεία Circana ( προηγ. IRI), Ιαν.-Δεκ. 2023]. Παράλληλα, παρατηρείται έντονη στροφή των καταναλωτών στα γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας, ως αποτέλεσμα των επιλογών τους για οικονομικότερα προϊόντα. Οι ανακατατάξεις που συμβαίνουν δείχνουν το μερίδιο αγοράς σε όγκο των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας ενισχυμένο κατά +2.7 ποσοστιαίες μονάδες (+7,7 ποσοστιαίες μονάδες έναντι του 2021), ασκώντας έντονη πίεση στα branded γιαούρτια. Η συνεχιζόμενη πίεση από την ανάπτυξη των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας, οδηγεί τα branded γιαούρτια της ΚΡΙ-ΚΡΙ σε περιορισμένη μεριδιακή απώλεια (-0,7 ποσοστιαίες μονάδες σε αξία) [στοιχεία Circana( προηγ. IRI), Ιαν.-Δεκ. 2023]. Γενικότερα, από τις εξελίξεις στην αγορά φαίνεται να προκύπτει όφελος για την ΚΡΙ-ΚΡΙ, μιας και αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό για την εγχώρια αγορά γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας. Αναφορικά με την κερδοφορία, το μικτό περιθώριο διαμορφώνεται σε 29,9%, προσεγγίζοντας τα επίπεδα της χρήσης 2021 (2021: 30,1%). Βέβαια, οι οικονομίες κλίμακας που προέκυψαν στον κλάδο του γιαουρτιού οδήγησαν το περιθώριο EBIT σε υψηλό διψήφιο ποσοστό (2023: 15,5%).
Στο εξωτερικό, οι πωλήσεις γιαουρτιού συνεχίζουν να αναπτύσσονται έντονα (+34,4% σε αξία). Σημαντική ώθηση υπάρχει από τις βασικές αγορές της Ιταλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, καθώς και από άλλες χώρες όπως η Σουηδία, η Αυστρία και το Βέλγιο. Αναφορικά με τα μεγέθη κερδοφορίας, παρατηρείται ανάκαμψη των περιθωρίων στα φυσιολογικά τους επίπεδα. Το περιθώριο EBIT, βέβαια, βελτιώνεται σημαντικά λόγω της επίδρασης των οικονομιών κλίμακας, που επιφέρουν και μείωση του ποσοστού συμμετοχής των εξόδων διοίκησης και διάθεσης, τα οποία είναι, επί το πλείστον, σταθερού χαρακτήρα ή μεταβλητού ως προς τον όγκο πωλήσεων.
ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
Έχουμε εκπονήσει και υλοποιούμε επενδυτικά σχέδια, με σκοπό την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας, αλλά και την τεχνολογική αναβάθμιση, των εργοστασίων γιαουρτιού και παγωτού. Στην τρέχουσα χρήση, οι επενδύσεις μας άγγιξαν τα €13εκ.
Για τη χρήση 2024, αναμένεται να υλοποιηθούν επενδύσεις συνολικού ύψους μεταξύ €21εκ - €25εκ.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ
Στον κλάδο του παγωτού, κύριο άξονα της στρατηγικής μας αποτελεί η διατήρηση του υψηλού κλαδικού λειτουργικού αποτελέσματος. Παράλληλα, προωθούμε την αύξηση της αριθμητικής διανομής, δίνοντας έμφαση στις τουριστικές περιοχές. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην ενίσχυση των εξαγωγών, μιας και διαφαίνονται σπουδαίες ευκαιρίες ανάπτυξης των πωλήσεων μας στο εξωτερικό. Στην προσπάθεια αυτή, αιχμή του δόρατος μας αποτελεί η σειρά παγωτών Greek Frozen Yogurt που έχουμε αναπτύξει και συνδυάζει την απόλαυση που προσφέρει το παγωτό με τις αξίες της υγιεινής διατροφής που προσφέρει το γιαούρτι.
Στον κλάδο του γιαουρτιού, αξιοποιούμε τις σύγχρονες παραγωγικές μας εγκαταστάσεις, με τη μεγάλη παραγωγική δυναμικότητα και το ανταγωνιστικό κόστος επεξεργασίας, στοχεύοντας σε μεγέθυνση των πωλήσεων. Στην κατεύθυνση αυτή, φροντίζουμε να επικοινωνούμε ενεργά τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των προϊόντων μας (όπως πχ τη χρήση 100% γάλακτος ημέρας για την παραγωγή γιαουρτιών). Παράλληλα, ενισχύουμε τον εξαγωγικό μας προσανατολισμό, ανταποκρινόμενοι στην αυξημένη ζήτηση για ελληνικό γιαούρτι στις αγορές του εξωτερικού.
ΜΕΡΙΣΜΑΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Η μερισματική πολιτική της διοίκησης της ΚΡΙ-ΚΡΙ προωθεί τη διανομή αυξημένου μερίσματος κάθε χρόνο, εφόσον τα μεγέθη της κερδοφορίας το επιτρέπουν.
Για την προηγούμενη χρήση 2022, η Γενική Συνέλευση των μετόχων αποφάσισε τη διανομή μερίσματος μικτού ποσού €0,20 ανά μετοχή.
Για τη χρήση 2023, το Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσισε τη σημαντική αύξηση του μερίσματος, προτείνοντας προς την Τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων τη διανομή μερίσματος μικτού ποσού €0,35 ανά μετοχή. Η διανομή αυτή υπόκειται στην έγκριση της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης των μετόχων.